Frequently Asked Questions
Heb jij ook zo’n zin in je bedrijfsuitje? Dat snappen we helemaal. Tegelijk snappen we het ook als je nog vragen hebt We staan altijd voor je klaar met een advies. Je kunt ons daarvoor bellen op 010 – 205 40 30, of mailen op info@rotterdambusinessevents.nl. De meest gestelde vragen hebben we voor het gemak hieronder uitgewerkt. Misschien scheelt dat je weer een belletje : )
Aanvragen
Bij ons is het mogelijk om activiteiten met elkaar te combineren. Wij vinden het belangrijk om uitjes op maat aan te bieden, zodat je een geweldige dag tegemoet gaat. Het is mogelijk om zelf bedrijfsuitjes samen te stellen en daarvoor een offerte aan te vragen, zodat je weet wat de kosten worden. Na de aanvraag bellen wij je op om zeker te weten dat we het juiste voor je gaan uitzoeken en berekenen. Dan hebben we vaak nog tips voor een mooi programma, maar misschien heb jijzelf ook nog vragen. Die beantwoorden we dan ook gelijk.
In de regel zijn de meeste bedrijfsuitjes uitvoerbaar op de door jou opgegeven datum, echter voor sommige programma’s zijn we afhankelijk van de beschikbaarheid van een geschikte locatie of van bijvoorbeeld -e-scooters of tuktuks Natuurlijk zoeken we dan graag naar een passend alternatief.
Algemeen
Wij organiseren (met heel veel plezier) team- en bedrijfsuitjes en grote off- en online evenementen. De bedrijfsuitjes en evenementen op onze website worden door onszelf ontwikkeld en georganiseerd. We zijn uitsluitend actief in Rotterdam en kennen deze stad op ons duimpje en kunnen jou daarmee een geweldige ervaring bieden. Wij begeleiden je bij het gehele proces en zorgen ervoor dat alles tot in de puntjes is geregeld. We regelen niet alleen het bedrijfsuitje zelf, maar kunnen ook voor busvervoer, hotelovernachtingen en dergelijke zorgen. In principe is vrijwel alles mogelijk in goed overleg.
Op onze website vind jij alle bedrijfsuitjes die wij organiseren. Alle uitjes zijn te vinden op de pagina ‘Wat bieden wij?’ We hebben deze opgedeeld in verschillende categorieën. We hebben indoor, outdoor en online bedrijfsuitjes. Deze soorten bedrijfsuitjes hebben we allemaal in een handig overzicht opgedeeld. Mocht je toch nog vragen hebben, dan kun je uiteraard altijd contact opnemen. Daarnaast staan we ook altijd open voor jouw wensen om geheel nieuwe programma’s te ontwikkelen.
In de regel geldt: hoe groter een grote groep is, hoe meer korting je per persoon kunt krijgen. We hanteren dus andere tarieven bij grote groepen en kleinere groepen. De prijzen kunnen echter per bedrijfsuitje verschillen. Wil je hier meer over weten, dan is het aan te raden om contact op te nemen. Dan helpen we jou graag verder.
In principe is dat bij de meeste uitjes geen probleem. Uiteraard kunnen er bedrijfsuitjes zijn waarbij een bepaalde groep mensen nodig is om het succesvol uit te voeren, maar vaak valt er dan zelfs nog wat te regelen. Mocht je zeker willen weten of een bedrijfsuitje met minder mensen mogelijk is, dan kun je het beste even contact opnemen. Bij kleinere groepen geldt wel vaak een hogere prijs per persoon, aangezien sommige vaste kosten dan verdeeld moeten worden over een kleiner aantal mensen.
Dit is gelukkig niet het geval. Wij organiseren ook uitjes voor verjaardagen, familiedagen of andere feestelijke aangelegenheden. Particulieren kunnen dus ook gewoon bij ons terecht. We hebben veel familiedagen en andere feestelijke gelegenheden succesvol afgesloten!
Ja, we zijn zeer transparant en dat is meestal geen enkel probleem. Laat ons van tevoren duidelijk weten wat je zelf wilt verzorgen en dan kunnen wij kijken of we het uitje daar op aan kunnen passen. We denk zelf ook graag mee om het uitje nog succesvoller te maken!
We zijn een Rotterdams bureau en hebben daardoor veel kennis van de markt. We kunnen daardoor het bedrijfsuitje op bijna elke gewenste locatie verzorgen. We zorgen ervoor dat de locaties aansluiten bij de bedrijfsuitjes. Wij weten altijd de meest bijzondere locaties voor de bedrijfsuitjes te vinden in Rotterdam, aangezien we al jaren actief zijn in deze stad. Denk aan: Stadion de Kuip, de Laurenskerk, Euromast, Markthal en Erasmusbrug.
Dat is zeker mogelijk! Wij kunnen op vrijwel elke locatie een fantastisch bedrijfsuitje organiseren. Van een bedrijfspand, loods tot en met de tuin wanneer het lekker weer is. Uiteraard is overleg vooraf wel belangrijk. Wij leggen graag aan je uit hoe dit precies in zijn werk gaat en wat er allemaal nodig is.
Ja. Het is belangrijk dat de kwaliteit van het bedrijfsuitje goed is. Wij hebben immers een reputatie hoog te houden. Met onze ervaren spelbegeleiders bieden wij de kwaliteit die nodig is. De begeleider is als het ware de regelaar van het bedrijfsuitje. Hij of zij zorgt ervoor dat alles in goede banen wordt geleid. Bovendien wordt de beleving ook beter benut met een goede begeleider. Eventuele problemen worden zo ook snel opgelost.
Heb je een outdoorbedrijfsuitje geboekt, maar blijkt het slecht weer te zijn? Ook in dat geval kan dit doorgaan. Wat dat betreft zijn we heel transparant. We kunnen paraplu’s en poncho’s regelen en we kunnen ook op bepaalde binnen plekken wat langer blijven zitten. Misschien heb je zelf geen behoefte aan een uitje met slecht weer. Wil je toch een poging tot verzetten doen? Neem dan tijdig contact met ons op en misschien valt er dan wel wat te regelen. Ook kan een buitenactiviteit in overleg wellicht worden omgezet naar een indooractiviteit in dezelfde prijsklasse. Er is dus veel mogelijk!
Wij proberen alle bedrijfsuitjes zo toegankelijk mogelijk te maken. Het is echter niet 100% zeker of iedereen kan deelnemen. Geef bij het aanvragen van de offerte dus altijd aan of er ook mensen met een beperking (en zo ja, welke) deelnemen. Op basis daarvan kunnen wij je met 100% zekerheid adviseren.
Werk je binnen een internationaal bedrijf? In dat geval is het wel belangrijk dat iedereen voldoende meekrijgt van het bedrijfsuitje. Onze gidsen en begeleiders spreken meerdere talen, dus in principe hoeft dat geen probleem te zijn. Hierbij geldt: geef van te voren in de offerte duidelijk de voorkeurstalen aan, zodat we je snel op de hoogte kunnen stellen van de verschillende mogelijkheden.
Betalingen & facturering
De algehele arrangementen worden via factuur betaald. Wil je extra opties op de dag zelf afnemen? Dan verwerken we dit op de eindfactuur.
Na de bevestiging van het bedrijfsuitje ontvang je vervolgens twee voorschotnota’s. de eerste dient direct na totstandkoming van de overeenkomst betaald te worden en de tweede dient vóór uitvoering betaald te worden. Na afloop ontvang je nog een eventuele eindfactuur met daarop eventuele extra’s of bijvoorbeeld het daadwerkelijke bedrag voor geconsumeerde drankjes.
Dit is zeker mogelijk! Ook ontvangen wij dan graag je e-mailadres, zodat wij je kunnen informeren over de factuur.
De factuur kan met bankoverschrijving overgemaakt worden.
Bevestiging
Dat is in sommige gevallen mogelijk. Er kunnen natuurlijk calamiteiten ontstaan en dan begrijpen wij een verplaatsing maar al te goed. Wij doen dan ook ons best u tegemoet te komen en u te helpen om het uitje te verplaatsen, echter kunnen u dit niet op voorhand garanderen. Elk uitje heeft zijn eigen bijzonderheden waardoor dit al dan niet zou kunnen.
Tegenwoordig zijn steeds meer mensen vegetarisch of veganistisch. Bovendien zijn er ongetwijfeld ook deelnemers die bepaalde dingen niet mogen eten, vanwege allergieën, medicijnen of andere problemen. Wij vernemen graag ruim op tijd deze dieetwensen en bij voorkeur uiterlijk tien werkdagen voor het bedrijfsuitje. Dan kunnen wij de catering of het restaurant tijdig informeren en vervolgens bij jou terugkomen om de mogelijkheden door te nemen.
Bij de bevestiging vragen wij je om het definitieve aantal personen door te geven. Na de bevestiging tot en met twee weken voor de aanvang van het uitje, heb je de mogelijkheid om het aantal personen met 10% naar beneden bij te stellen. Wil je meer personen voor het bedrijfsuitje boeken? Dit kan in overleg. Geef dit dan ook op tijd aan en dan kunnen wij de mogelijkheden bespreken.
Wij ontvangen de bevestiging graag binnen 14 dagen getekend retour. Zolang kunnen wij namelijk de optie vasthouden bij onze partners. Na het retourneren van de bevestiging leggen wij het officieel vast bij de partners en locaties.
Ben je helemaal tevreden met de offerte? Dan geef je dit bij ons aan en vervolgens sturen wij je de bevestiging.
Offerte
In de regel sturen wij de offerte binnen 72 uur naar je toe. We zijn echter ook afhankelijk van andere partners en andere externe factoren. Daar is onze reactiesnelheid dus ook voor een deel afhankelijk van. Heb je de offerte echt met spoed nodig? Stuur ons dan even een berichtje en dan kunnen we de mogelijkheden bespreken.
Wil je toch iets laten wijzigen op de offerte? Misschien heb je iets verkeerd doorgegeven of is de situatie veranderd. Stuur ons dan even een mailtje, of neem contact op via de telefoon. Dan passen wij dit zo snel mogelijk aan. Dan kunnen we het ook gelijk hebben over de aanpassingen die invloed hebben op de prijs. Ga je daarmee akkoord? Dan ontvang je vervolgens een nieuwe offerte via de mail.
Leveren jullie ook producten of diensten die niet op de website staan vermeld? Ja, zeker! Wij maken graag een voorstel op maat voor je.
Ja, de offerte is altijd vrijblijvend. Dit geldt niet alleen voor het opstellen van de offerte, maar ook voor het contact met eventmanagers en het bellen naar ons kantoor. We bespreken alle mogelijkheden en gaan net zo lang door tot wij het perfecte bedrijfsuitje hebben samengesteld. Pas na bevestiging vervalt de vrijblijvendheid van de offerte.
Je vindt in de offerte een overzicht van het gehele kostenplaatje. Daar vind jij ook een duidelijk overzicht van de inclusieve onderdelen. In principe zijn locaties, begeleiders, spelmaterialen vrijwel altijd inbegrepen bij het bedrijfsuitje. Bij sommige uitjes zitten ook een hapje en een drankje inbegrepen. Maar hiervan stellen we je vooraf altijd op de hoogte. Je weet in principe dus altijd waar je aan toe bent.
In principe staat de prijs in de offerte altijd vast. De kosten kunnen wel veranderen wanneer je nadien nog wijzigingen doorgeeft. Dit is bijvoorbeeld het geval bij het verhogen of verlagen van het groepsaantal. Een prijswijziging proberen wij altijd te voorkomen, maar ook onze leveranciers en partners spelen daarbij een rol.
Organisatie
Dat is zeker mogelijk! We zijn niet gebonden aan locaties en daarom ben je zelf vrij om een locatie te kiezen. Het is uiteraard handig om voor een locatie te gaan die wij ook kennen, maar we zijn ook flexibel en nieuwsgierig naar andere opties die jij in gedachten hebt. Niet elke bedrijfsuitje kan overigens op zelfde plaats worden uitgevoerd. Het is dus wel van belang om daar ook rekening mee te houden bij het kiezen van de juiste locatie.
Annuleren of klachten
Als er iets vervelends is gebeurd, dan begrijpen wij dat je hoofd niet naar een ‘leuk’ bedrijfsuitje staat. Heb je bij de boeking gekozen voor een annuleringsverzekering? Dan is het mogelijk om kosteloos het bedrijfsuitje te annuleren. Anders worden er helaas kosten in rekening gebracht. Dit komt omdat wij ook met andere organisaties zakendoen en dit wordt doorberekend. In onze algemene voorwaarden lees je meer informatie over de precieze kosten.
Als je een bedrijfsuitje wegens onvoorziene omstandigheden wilt annuleren, dan vragen wij je om dit tijdig en schriftelijk te doen. In overleg is het overigens ook mogelijk om het bedrijfsuitje te plaatsen naar een ander tijdstip.
Gebeurt er iets vervelends tijdens het bedrijfsuitje? Dat is natuurlijk nooit leuk. Tijdens een bedrijfsuitje kun je daarom ook overleggen met de begeleider bij eventuele problemen. Vaak kunnen de problemen dan al worden opgelost. Je kunt na het bedrijfsuitje ook contact opnemen met de eventmanager. We nemen klachten altijd serieus en we houden van feedback. Daar worden wij alleen maar beter van.
Services
Iedereen moet natuurlijk de gewenste locatie gemakkelijk kunnen bereiken. Je kunt natuurlijk gebruikmaken van het OV, maar dit is niet altijd praktisch. Wij kunnen gelukkig gemakkelijk vervoer voor je regelen. Wij hebben zeer veel opties. Daarbij kun je denken aan een touringcar, stadsfiets, limousineen nog veel meer. Wij hebben namelijk veel partners met betrekking tot vervoer en denken ook altijd graag je met mee. We regelen niet alleen het vervoer, maar zorgen er ook voor dat het vervoer op de juiste plek staat en dat jullie gemakkelijk verplaatst kunnen worden.
Dit is volledig afhankelijk van het bedrijfsuitje. Van te voren kunnen kun je aangeven of de meeste mensen met de auto kunnen komen of dat er ander vervoer nodig is. Op basis daarvan kunnen wij daar op inspelen en de locatie daar eventueel op aanpassen. Wij kennen namelijk veel locaties, dus meestal is er altijd wel wat mogelijk.
Desgewenst regelen we dit voor je, evenals het bijhouden van de aanmeldingen.
Sommige mensen wonen ver van het bedrijfsuitje vandaan. Het is dan wel fijn dat je niet meer terug hoeft te rijden. Dit geeft ook meer plezier tijdens het bedrijfsuitje zelf, want dan ben je een stuk minder gestrest. Wij kunnen helpen bij het regelen van een overnachting. Wij kennen verschillende goede hotels in de regio.
Onze bedrijfsuitjes zijn altijd tot in de puntjes voorbereid. Dankzij onze vele ervaring kunnen wij dit ook bewerkstelligen. Natuurlijk kan er altijd iets gebeuren en misschien moet het bedrijfsuitje daardoor geannuleerd worden. Wij brengen je graag in contact met een assurantietussenpersoon als je het uitje wilt verzekeren.
Tijdens het uitje
Dit is niet verplicht. Wij nemen praktische alle zorg uit handen dus als organisatie hoef je niets te doen. Maar vind je het toch een fijn idee om er wat eerder te zijn? Dan ben je natuurlijk altijd welkom om eerst even te kijken. Denk er wel aan dat iedereen dan druk in de weer is.
We zijn ruim voor aanvang ter plaatse op de locaties met onze partners. Dan gaan we aan de slag met de opbouw. Nadat alles klaar is, geven wij onze medewerkers een uitgebreide briefing. Alle medewerkers zijn ervaren en weten daarna precies wat ze moeten doen om er een geslaagd bedrijfsuitje van te maken. Als groep hoeven jullie niets te doen. Alleen opdagen en een goed humeur meenemen!
Ja, want we begrijpen goed dat je op de hoogte wilt zijn van de algehele planning. Enkele dagen voor het bedrijfsuitje ontvang je van ons een draaiboek. Dit draaiboek bevat een overzicht van de locatie, de activiteiten, het algehele programma en er worden ook eventuele bijzonderheden in vermeld.
Het contact verloopt op de dag zelf met de begeleider of gids. Deze persoon is er tijdens het gehele bedrijfsuitje bij en is jullie directe aanspreekpunt bij vragen of eventuele problemen.
De bedrijfsuitjes worden begeleid door professionele instructeurs die zijn voorzien van de juiste certificaten en opleidingen.
De meeste bedrijfsuitjes starten in het centrum van Rotterdam. Dit is echter voor een groot deel ook afhankelijk van het door jullie gekozen arrangement. Onze bedrijfsuitjes zijn op maat dus je kunt zelf ook voorkeuren aangeven. We geven in de bevestiging het vertrekpunt aan. De start en eindtijd kun je overigens helemaal zelf bepalen. Daar zit nog wel een ‘maar’ aan vast. De begintijd is namelijk voor een deel afhankelijk van het gekozen arrangement.
Werkkostenregeling (WKR) & Bedrijfsuitjes
In de regel zijn de kosten van een bedrijfsuitje fiscaal aftrekbaar. Het betreft immers zakelijke kosten. De Belastingdienst gaat wel na of de bedrijfsuitjes redelijk zijn. We kunnen geen sluitend belastingadvies geven. Voor vragen daaromtrent kun je natuurlijk altijd voor de zekerheid bij de Belastingdienst informeren.
WKR is een afkorting van werkkostenregeling. Bij deze regeling is het mogelijk om het personeel onbelaste vergoedingen te geven. Hier wordt dus geen Belasting over geheven. Voorbeelden daarvan zijn kerstpakketten, maar dus ook personeelsbedrijfsuitjes.
De WKR kent ook bepaalde vrijstellingen. Daarbij kun je denken aan cursussen, opleidingskosten voor het personeel, trainingen, congressen
Verbondenheid tussen personeelsleden bewerkstelligen, is een van de belangrijkste doelen van onze bedrijfsuitjes. Dit zorgt immers voor een gezonde werkomgeving en het bevordert bovendien de productiviteit.
Wil je meer weten over de WKR en bedrijfsuitjes, neem dan gerust even contact met ons op.
